Skip to content
Menu
Menu

IT Help Desk Coordinator

Job description:

 

This position’s primary role is to service the IT support needs of the user base in a demanding results-oriented environment.  This role is expected to deal with the majority of calls and emails to the Help Desk using a variety of problem solving techniques, while maintaining a high level of customer satisfaction.

Coordinator will develop and increase his/her support skills in a pressurized environment and be able to expand his/her technical ability across a range of software, hardware, and mobile platforms.

 

 

Key Tasks and Responsibilities

  • act as the primary contact for IT related problems and issues for the Company’s employees;
  • solve hardware and software problems on computer systems and other supported hardware (mobile devices, phones, voicemail, projectors, etc.);
  • support Partner/Manager telephone forwarding changes;
  • consistently perform  follow-up with users to ensure complete resolution and user satisfaction;
  • maintain accurate inventory database, repair log and activity log;
  • develop schedules and tracking processes to follow up on reports and alerts as required;
  • provide on-site staff replacement support to other offices when required due to vacations, illness and other absences;
  • enforce IT guidelines and policies to ensure data integrity, system reliability, and data security while providing essential flexibility to end users;
  • provide support for the varied Audio-Visual equipment (Projectors, Videoconference Units etc);
  • capable to coordinate off-site repairs with external vendors;
  • test new applications as well as system hardware and software upgrades;
  • lead end user training programs;
  • travel as required to support other Company’s offices and off-site training sessions.

 

Requirements:

  • excellent customer service skills are paramount to success in this position;
  • fluent written and verbal communication skills in English is required;
  • strong communication skills in German is required;
  • BA/MA degree in Computer Science, Management Information Systems or related field, or an equivalent combination of education, training and experience is required;
  • 2-4 years previous corporate experience is preferred;
  • demonstrated interest and aptitude in technology and technical issues;
  • communicate well with customer and members of the team, display a confident and self-motivated approach;
  • strong time management and prioritization skills in a multi-tasking environment;
  • ability to work well in a team environment;
  • ability to be calm and think clearly under pressure.

 

 

What we offer:

  • working in a challenging, fast-paced, dynamic professional services firm;
  • great opportunity to develop;
  • attractive remuneration and high work standards;
  • additional benefits.

 

 

Aplikuj

*.pdf, *.doc, *.docx, *.rtf lub *.odt; max 3 MB, w języku angielskim
      (więcej...)
Wyrażam zgodę na przetwarzanie dostarczonych przeze mnie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacyjnych przez MKM SUPPORT Maria Odorowicz.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać - prosimy o kontakt pod adresem email info@mkm-support.com.pl.

Administratorem danych jest MKM SUPPORT Maria Odorowicz, ul. Jana Pawła II 70 lok 29, 00-175 Warszawa.

Państwa dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu uwzględnienia Państwa kandydatury w bieżących oraz przyszłych rekrutacjach prowadzonych przez MKM SUPPORT Maria Odorowicz. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest wyrażenie dobrowolnej zgody.

Odbiorcami Państwa danych są pracownicy MKM SUPPORT Maria Odorowicz prowadzący rekrutacje.

Jeśli będą Państwo włączeni do rekrutacji prowadzonych w imieniu naszych Klientów - zatrudniających pracodawców, mogą oni zostać odbiorcami Państwa danych osobowych.

Państwa dane będą przechowywane do czasu wycofania przez Państwa niniejszej zgody.

Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania - prosimy o kontakt pod adresem email info@mkm-support.com.pl.

Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem Państwa danych. Skargi należy wnosić do Generalnego Inspektora Danych Osobowych. Dane kontaktowe znajdą Państwo na stronie https://www.giodo.gov.pl.

Skutkiem niewyrażenia zgody jest brak możliwości włączenia Państwa kandydatury w prowadzone przez MKM SUPPORT Maria Odorowicz procesy rekrutacyjne.

Informujemy, że nie prowadzimy usługi archiwizacji danych i Państwa dane mogą zostać usunięte.
Szczegóły oferty

Stanowisko:

Wymagane języki:

Wymiar czasu pracy: